Przygotowanie wniosku o płatność z wykorzystaniem systemu SL2014
- podstawowe funkcjonalności systemu SL2014 na etapie zarządzania projektem
- instrukcja wypełniania Wniosku o płatność w perspektywie na lata 2014-2020
Termin: 5.06.2019 r. / Miejsce: Warszawa
Do szczegółowych celów zajęć zaliczyć można przede wszystkim:
- usprawnienie procesu rozliczeń projektów dofinansowanych z grantów unijnych,
- skrócenie czasu oczekiwania na wypłatę kolejnej transzy przyznanego dofinansowanie,
- zmniejszone ryzyko negatywnych wyników kontroli projektu przez Instytucje programowe i aparat skarbowy,
- uniknięcie konieczności zwrotu niepoprawnie wykorzystanych lub nienależnie wypłaconych środków z dotacji,
- podniesienie efektywności zarządzania zespołem / personelem projektu,
- podniesienie potencjału w realizacji kolejnych projektów i zwiększenie możliwości absorpcji dodatkowych środków pomocowych.
Do podstawowych korzyści, jakie niesie za sobą udział w szkoleniu zaliczyć trzeba:
- nabycie umiejętności rozliczeń środków pomocowych UE,
- zasady skutecznego rozliczania realizacji Umowy o dofinansowanie projektu,
- opanowanie zasad rozliczania kosztów osobowych i rzeczowych,
- weryfikacja zasadności rozliczanych wydatków oraz badanie efektywności kosztowej projektu,zapoznanie się z przykładami naruszeń zasad rzetelnej i przejrzystej gospodarki finansowej projektu.
- Wprowadzenie do systemu SL2014:
- podstawowe definicje i obowiązki umowne w zakresie systemu SL2014,
- nadawanie i cofanie uprawnień do obsługi systemu,
- logowanie w systemie:
- Profil ePUAP.
- Certyfikat kwalifikowany
- Login i hasło.
- przewodnik, pomoc, układ graficzny i nawigacja systemu,
- obsługa i edycja projektu,
- dane użytkownika,
- menedżer kolumn i narzędzia dostępne użytkownikowi.
- Podstawowe funkcjonalności systemu SL2014 na etapie zarządzania projektem:
- umowa o dofinansowanie,
- wnioski o płatność,
- korespondencja w systemie,
- harmonogram płatności,
- monitorowanie uczestników projektu,
- baza personelu projektu,
- zamówienia publiczne,
- dokumentacja
- Sposób obsługi i składania Wniosku o płatność w systemie SL2014:
- wniosek o płatność – utworzenie i rejestracja wniosku,
- obsługa formularza wniosku o płatność,
- sposób obsługi Załączników,
- poprawa wniosku o płatność,
- wycofanie wniosku o płatność,
- eksport i import danych.
- Instrukcja wypełniania Wniosku o płatność w perspektywie na lata 2014-2020:
- terminy składania Wniosku o płatność,
- rodzaje i funkcje Wniosków o płatność,
- uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe,
- okres sprawozdawczy,
- postęp rzeczowy – wskaźniki, rezultaty, problemy w realizacji,
- postęp finansowy – dokumenty, ryczałt, korekty i źródła finansowania,
- wykazywanie dochodu w projekcie,
- załączniki do Wniosku o płatność,
- typowe błędy w toku procesu rozliczeń.
- Warsztaty:
- sporządzanie wniosku o płatność na podstawie przykładowych dokumentów rozliczeniowych,
- rozliczanie wydatków rzeczowych (zakupy i dostawy), osobowych (wynagrodzenia) oraz pozostałych kosztów związanych z realizacją projektu (amortyzacja, koszty pośrednie).
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 590zł netto +23% VAT,
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 550 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwow szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 10:00 – 15:00.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718;
fax (22) 46-49-752
e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.